SHTREBER БРОЈ ЈЕДАН У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ


05.04.2021

Пре пет година, млада предузетница, иноваторка и пре свега ”штреберка” Стефанија Лукић почела је са развојем едукативне платформе која ће деци школског узрата помоћи у учењу. Заједно са суоснивачима, Артјом Суворовим и Немањом Неранџићем, Стефанија је основала стартап Just Smart, а захваљујући средствима Европске уније 2017. године успела је да Shtreber платформу унапреди и потпуно бесплатно и сигурно понуди деци као алат за учење деци од петог до осмог разреда.

Ова платформа садржи лекције које деца свакодневно обрађују у школи, с тим што градиво није представљено путем школских дефиниција, већ кроз гејмификацију (квизове знања), слике, видео и интерактивне апликације. Циљ је стварање дигиталних интерактивних лекција које се базирају на моделу игре укључене у сам процес учења.

Shtreber је такође и мотивациона платформа која за сваки тачан одговор награђује децу и даје им могућност увида у њихово напредовање (рангира по нивоима и знању кроз сакупљање бодова). Систем је направљен тако да даје праве награде за одликаше који су најупорнији, највише уче, издвајају највише времена за читање лекција, боре се да скупе што већи број поена.

”Многи садржаји које деца претражују нису им прилагођени, не одговарају плану и програму и често садрже штетне информације. За разлику од тога, ми деци дозвољавамо да бесплатно дођу до свих лекција а са друге стране им обезбеђујемо им сигурност. Када рецимо укуцају реч ”сумпор” прво ће им изаћи Википедија, а након тога Штребер. Код нас ће добити целокупну лекцију из неорганске хемије за седми разред основне школе и то јесте пут којим градимо поверење и пружамо сигурност деци и родитељима”, истиче Стефанија.

Прва верзија платформе била је једноставна, на њој су се налазиле лекције разврстане по разреду и предмету. Временом, уз помоћ психолога и педагога, Shtreber се развијао, постао интерактиван (форма питања и одговори). Такође, уз стручну помоћ уведен је и систем ”учења путем погрешке”, што је изузетно важно за дечије самопоуздање и изградњу личности.

Данас, захваљујући иновативном пројекту који је стартап развио кроз Програм раног развоја Фонда за иновациону делатност Shtreber изгледа другачије. Поред елемената игре, добио је и елементе друштвене мреже строго едукативног садржаја, где се кроз омогућен надзор постављеног садржаја од стране наставника, деца штите од штетних и непримерених информација.

Ниједна слична платформа се не бави школским градивом и оним што је деци потребно на свакодневном нивоу, прилагођено кроз игру. Додатно, унапређено је дигитално образовање, јер је уз помоћ модерне технологије побољшан је квалитет усвајања градива у редовном школовању, а деца и наставници се могу међусобно повезати.

Креирањем и развојем дигиталне бележнице са великим бројем деце и наставника можемо да одемо корак даље, да им поред учења из наших садржаја  понудимо  да самостално креирају садржај који им одговара. Моћи ће и да попуњавају садржаје, деле их са вршњацима, креирају питања и слике, што доводи до вршњачке едукације која се добија искључиво повезивањем деце”, наводи Стефанија.

Платформа Shtreber је дефинитивно почетак правог школовања ”на даљину”, енциклопедија различитих објашњења истих појмова, квалитетно образовање за свако дете на било ком месту у било које време за свако дете.

Уговор о Директном гранту – Развој нових производа и услуга од стране МСП кроз комерцијализацију истраживања који је потписан између Фонда за иновациону делатност и Министарства финансија (Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава Европске уније) обезбеђује средства за наставак спровођења Програма раног развоја и Програма суфинансирања иновација.Укупна вредност Уговора о Директном гранту износи 4,5 милиона евра, од чега се 2,5 милиона евра финансира из претприступних фондова Европске уније за 2014. годину, док је два милиона евра обезбеђено из буџета Републике Србије, са раздела Министарства просвете, науке и технолошког развоја. Више о пројекту можете сазнати на: http://www.inovacionifond.rs/