Inovacioni inkubator formira se kao poseban organizacioni deo naučno-istraživačke organizacije (kancelarija, odeljenje i sl.), ali ne kao posebno pravno lice. Naučno-istraživačka organizacija kojoj Komisija odobri finansiranje imaće mesec dana da dostavi Fondu formalnu odluku o formiranju/obrazovanju inovacionog inkubatora i izabranog tima inkubatora. Ovu odluku donosi nadležno telo NIO, u skladu sa internim aktima i procedurama.
Indikator vezan za upis u Registar subjekata nacionalnog inovacionog ekosistema postavljen je imajući u vidu planiranu izmenu Zakona o inovacionoj delatnosti i uključivanje posebne forme inovacionog inkubatora u NIO koja neće imati status pravnog lica u Registru.
Koordinator inovacionog inkubatora jedna je od ključnih osoba za realizaciju ovog projekta čiji je glavni zadatak uspostavljanje i razvoj inovacionog inkubatora, i kao takav je odgovoran za rad i rezultate inkubatora. Očekuje se da koordinator bude angažovan puno radno vreme, a ovakav vid radnog angažovanja moguć je po osnovu ugovora o radu. Ostali članovi tima (do 2 maksimalno) ne moraju biti 100% angažovani, tako da mogu biti radno angažovani i po osnovu ugovora o radu sa nepunim radnim vremenom, ali i PP ugovorom, ugovorom o delu ili ugovorom o dopunskom radu.
Za potrebe vođenja inovacionog inkubatora NIO može imenovati za koordinatora lice koje je prethodno već bilo zaposleno u NIO, ali takođe, može angažovati i eksterno lice koje pre podnošenja prijave nije bilo radno angažovano u NIO. Ono što je neophodno jeste da koordinator bude angažovan u punom radnom vremenu i isključivo na poslovima uspostavljanja i razvoja inovacionog inkubatora i to u roku od mesec dana od potpisivanja ugovora o finansiranju između NIO i Fonda. Poželjno je da članovi tima inkubatora imaju prethodno iskustvo u realizaciji sličnih projekata i da pokažu uspešnost takvih projekata (razvoj startapa ili drugih preduzetničkih inicijativa).
Da, moguće je da NIO podnese prijavu sa jednim ili više partnera (druga NIO, NTP, organizacija podrške startapima) koji će pružiti podršku u razvoju programa rada i realizovanju svih aktivnosti inovacionog inkubatora. Više o aktivnostima za koje se može koristiti finansiranje molim Vas pogledajte u Priručniku programa na strani 6. Novčana naknada za usluge podrške partnera koji učestvuju na projektu zavisi od vrste usluge koju partner pruža i planira se budžetom projekta u nekoj od sledećih kategorija: Stručne usluge, Priprema i organizacija edukacija i umrežavanja, Promocija.
Moguće je. Samim programom je i zamišljeno da inovacioni inkubator, osim studentima, profesorima i istraživačima iz „matične“ NIO, podršku pruža i ostalim učesnicima u ekosistemu, tj. drugim NIO i njihovim zaposlenima i studentima. U ovoj situaciji, inovacioni inkubator bi se formirao u okviru jedne NIO koja može da pruži najbolju infrastrukturnu, stručnu i administrativnu podršku za uspostavljanje i razvoj takvog mehanizma podrške, dok bi se zainteresovanost drugih NIO za korišćenje usluga novoosnovanog inkubatora mogla iskazati u prijavnom obrascu, moglo bi se priložiti pismo o namerama, sporazum o saradnji, ugovor o konzorcijumu ili sl. pravni dokument.
Ukoliko je inovacioni centar akreditovan za obavljanje naučno-istraživačke delatnosti može podneti prijavu na program. Spisak akreditovanih naučno-istraživačkih organizacija dostupan je na internet stranici eNauka.
Javni poziv za Program formiranja i razvoja inovacionih inkubatora u naučno-istraživačkim organizacijama otvoren je za NIO koje su u okviru prethodnog poziva Ministarstva već uspostavile inovacione inkubatore i u ovom slučaju one podnose prijavu za Dalji razvoj inovacionog inkubatora. Ostale NIO koje nisu dobile finansiranje u prethodnom pozivu, a prepoznale su potencijal da formiraju ovakav mehanizam za razvoj preduzetništva u svojoj organizaciji, mogu podneti prijavu za Uspostavljanje i razvoj inovacionog inkubatora. Jedan podnosilac prijave može podneti samo jednu prijavu u kojoj će na str. 2 prijavnog obrasca odabrati jednu od ove dve opcije i u skladu sa time dalje popunjavati prijavu.
Programom je predviđena kategorija Ostali troškovi koja se odnosi na troškove materijala za rad i funkcionisanje inovacionog inkubatora, kao i druge troškove koje Podnosilac prijave smatra neophodnim za uspešnu realizaciju aktivnosti, a koji ne spadaju u neku od kategorija Ljudski resursi, Stručne usluge, Organizacija edukacija i umrežavanja, Promocija, i koji su predmet odobrenja Fonda. Napominjemo da za kategoriju Ostali troškovi Podnosilac prijave može opredeliti do 10% iznosa finansiranja. Putni troškovi prema ovome spadaju u kategoriju Ostali troškovi i bili bi predmet odobrenja Fonda.
Fond podržava Podnosioce prijava da za potrebe formiranja i razvoja inkubatora obezbede i finansijska sredstva iz drugih izvora, a sve u cilju što uspešnije realizacije aktivnosti u okviru projekta. Ovaj iznos možete navesti u prijavnom obrascu na str. 2 u delu Osnovni podaci o podnosiocu prijave, tačka Budžet, stavka Potrebna sredstva za finansiranje rada inovacionog inkubatora uz napomenu da je u pitanju sufinansiranje. Prilikom planiranja budžeta na str. 10 (kao i u budžetskoj ekcel tabeli) planirate samo iznos za koji aplicirate kod Fonda.
Smatraće se da je indikator ,,Broj startap timova koji su dobili mentorsku podršku za razvoj svoje ideje'' ispunjen ukoliko je najmanje 5 startap timova imalo po najmanje 3 mentorske sesije, od kojih je najmanje jedna bila iz oblasti zaštite intelektualne svojine. Podnet(i) zahtev(i) za zaštitu patenta ili drugog oblika prava intelektualne svojine, iako poželjan rezultat, nije obavezan.
Uspešno podneta prijava na dostupne programe podrške, bilo kod Fonda za inovacionu delatnost, ili kod drugih pružalaca ovakvog vida podrške u ekosistemu, je prijava koja je prošla prvi ,,skrining'' tj. administrativnu proveru i proveru podobnosti. Slično kao i u odgovoru na prethodno pitanje, dobijanje finansiranja u okviru nekog od dostupnih programa podrške svakako je željeni ishod, međutim nije obavezan.
Preraspodela odobrenog budžeta po kategorijama u toku trajanja realizacije projekta moguća je isključivo uz prethodno odobrenje Fonda. Zahtev za izmenu budžeta mora biti poslat pre nastanka transakcije koja je predmet izmene.
Partner na projektu je NTP ili druga NIO koja u kontekstu programa Formiranja i razvoja inovacionih inkubatora podnosiocu prijave može pružati podršku u okviru jedne ili više aktivnosti koje su bliže definisane u priručniku (tačka 2.2 Aktivnosti za koje se može koristiti finansiranje). Dobitnik finansiranja je u obavezi da obezbedi da partner ispuni međusobno ugovorene obaveze. U pogledu izveštavanja prema Fondu, dobitnik finansiranja je taj koji podnosi polugodišnje izveštaje u kojima se nalazi i segment vezan za podršku partnera.