Envigo softver – efikasan sistem za procenu uticaja na životnu sredinu

Odeljak: Vesti- 17. Dec 2014

Procena uticaja projekta na životnu sredinu predstavlja dugotrajan, složen i zakonski obavezan proces za veliki broj investicionih projekata. Uprkos velikoj potrebi za potpuno specijalizovanim softverom za stručnjake koji vrši procenu do sada, na tržištu nije ponuđeno integralno rešenje. Uvidevši veliki tržišni potencijal, a u želji da se pomogne stručnjacima i doprinese napretku samog procesa procene uticaja na životnu sredinu, kompanija Eon plus je kreirala jedinstveni veb softver (SaaS) Envigo uz finansijsku podršku programa Fonda za inovacionu delatnost.

Ključni inovativni elementi Envigo softvera su nova metoda za ocenivanje uticaja i velika logički strukturirana baza potencijalnih uticaja na životnu sredinu. Envigo ocenjuje predhodno identifikovane uticaje na osnovu jednostavnih odgovora korisnika i originalne formule. Rezultati ocenjivanja se mogu predstaviti u različitim tipovima grafika i tabela, a program takođe izračunava i statistiku ocena. Ova moćna vizuelizacija rezultata, olakšava stručnjaku analizu i pomaže u donošenju odluka i preporuka za mere sprečavanja i smanjenja negativnih uticaja. Na kraju svake faze postupka program generiše izveštaje sa svim unetim podacima i rezultatima, koje se podnose nadležnim organima na odlučivanje. Ukupno gledano, Envigo značajno doprinosi tome da proces procene uticaja bude sistematičniji, objektivniji i jednostavniji za kontrolu, a korisnicima – stučnjacima donosi značajne uštede.

Prva komercijalna verzija Envigo softvera je završena i spremna za srpsko tržište. Prvi korisnici na srpskom tržištu, takozvani rani usvajači, će biti pažljivo odabrani, a sa ciljem da se prikupi što više stručnih podataka i komentara korisnika. Ove informacije će koristiti za dalje unapređenje Enviga, kako za verziju za srpsko tržiše, tako i za verzije za tržišta zemalja Evropske Unije.

Činjenice da je procena uticaja na životnu sredinu obavezna za veliki broj investicionih projekata, jasna potreba eksperata za kvalitetnim integralnim softverom, kao i nedostatak direktne konkurencije, otvaraju velike tržišne mogućnosti za softver Envigo u Evropi i šire. Kompanija je ostvarila i prve kontakte sa norveškim investitorima, predstavljajući Envigo na prestižnom forumu investitora u Oslu (Seed Forum).

„Dugoročni cilj je da Envigo preraste u ekspertsku softversku platformu za zaštitu životne sredine, koja sadrži paletu proizvoda (potencijalno uključujući i proizvode partnerskih kompanija). Nadamo se da ćemo time skromno doprineti zaštiti životne sredine i učiniti jedan pozitivan uticaj“, rekao je Nikola Nikačević, direktor kompanije Eon Plus.

Delegacija Republike Srbije u Briselu

Odeljak: Štampa- 08. Dec 2014

Izvor: Personal magazin

Delegacija Republike Srbije u Briselu 0.3 MB

Mobicomp – Hadversko rеšenje za evidenciju radnog vremena zaposlenih

Odeljak: Vesti- 08. Dec 2014

U okviru Programa ranog razvoja Fonda za inovacionu delatnost kompanija 011LAB razvila je funkcionalnu biometrijsku kompjutersku platformu, koja je bazirana na modularnoj, otvorenoj arhitekturi i ima višestruku namenu.

Većina kompanija na tržištu nude samo softversko rešenje, a 011LAB je došao na ideju da razvije hardverski uređaj Mobicomp (Modular Biometric Computer Platform) koji usled svoje kompatibilnosti i modularnosti omogućava laku instalaciju i primenu raznih perifernih uređaja, operativnih sistema i biometrijskih algoritma. Tokom projekta koji je trajao jednu godinu, kompanija 011LAB je realizovala nekoliko prototipova ovog uređaja, koji je prošao preliminarnu sertifikaciju i u postupku je dobijanja patenta. U toku su pripreme za izvoz prototipova na evaluaciju kod zainteresovanih kompanija u Sjedinjenim Američkim Državama.

Tim se do sada susretao sa raznoraznim izazovima. Rešen je jedan od gorućih problema koji su poslodavci imali sa postojećim rešenjima, a to je da je jedna osoba mogla validirati nekoliko kartica, svoju i svojih kolega, pa je validnost podataka narušena. Mobicomp uređaj među prvima uvodi na tržište optičke biometrijske čitače otisaka prsta, onemogućavajući pomenute zloupotrebe.

Ono što razdvaja Mobicomp od konkurencije jeste njegova modularnost, odnosno mogućnost primene višestrukih različitih rešenja, kako softverskih tako i hardverskih što omogućava kupcima (sistem integratorima) da balansiraju između performansi i cene.

“U današnjem vremenu morate se uvek razvijati kako bi opstali ispred konkurencije. Tako su i svi kapaciteti kompanije 011LAB usmereni na dalje unapređenje Mobicomp-a, kao i na inovacijama u drugim sferama u svetu elektronike.”, rekao je Saša Vujić, direktor 011LAB.

STARGLASS – Jedinstvena izrada i obrada stakla

Odeljak: Vesti- 01. Dec 2014

Kompanija STARGLASS je 2012. godine osnovana kao porodični preduzetnički poduhvat, sa ciljem da razvije multifunkcionalnu proizvodnu liniju (MFPL) za tri vrste obrade stakla za savijanje stakla, kaljenje savijenih stakala i stapanje više vrsta stakala prema sopstvenom inovativnom rešenju.  Projekat je finansiran kroz Program ranog razvoja Fonda za inovacionu delatnost i za cilj je imao da razvije i testira multifunkcionalnu proizvodnu liniju za obradu stakla, kao i da postigne nižu cenu proizvodnje savijenih, kaljenih savijenih i fuzionisanih stakala.

U toku testiranja rada MFPL došlo se do jedinstvenog/univerzalnog rešenja za sistem za hlađenje koji se može brzo prilagoditi svim dimenzijama i oblicima stakla koje se obrađuje i predstavlja dodatu vrednost krajnjem proizvodu. Ovakva linija je u potpunosti jedinstvena i omogućava izuzetnu energetsku efikasnost proizvodnog procesa, savijanje stakala različitih radijusa i oblika bez potrebe za promenom alata za iste vrste i oblike stakla čime se povećava produktivnost linije i smanjuju troškovi proizvodnje krajnjih proizvoda, u optimalnom korišćenju radne snage.

Takođe dizajn linije je takav da omogućava da se lako montira, demontira, prenosi i vrši zamena delova kada se ukaže potreba za tim. Multifunkcionalnost linije omogućava izvođenje većeg broja postupaka tehnologije obrade stakla upotrebom samo jedne proizvodne linije – savijanje, kaljenje savijenog stakla i stapanje više vrsta stakala.

Upotreba proizvoda koji se dobijaju obradom na multifukcionalnoj proizvodnoj liniji je vrlo široka i koristi se u proizvodnji: putničkih automobila, poljoprivrednih i građevinskih  mašina, šinskih vozila, staklenih elemenata rashladnih vitrina, nameštaja i rasvete, kao i izradi predmeta za domaćinstvo, suvenira i umetničkih predmeta.

Starglass je trenutno u procesu dobijanja homologacije za kaljeno staklo od strane Agencije za bezbednost saobraćaja. Nakon dobijene homologacije kaljeno savijeno staklo se može prodavati u svim zemljama koje su prihvatile standard ECE R 43. Dobijanje sertifikata je i potvrda da je MFPL funkcionalna, odnosno da se može proizvoditi kaljeno staklo prema definisanim standardima.

Gordana Vunjak-Novaković dvostruki američki akademik

Odeljak: Vesti- 26. Nov 2014

Najbolja srpska naučnica svih vremena dr Gordana Vunjak-Novaković nedavno je postala dvostruki američki akademik. Pre dve godine izabrana je u Nacionalnu inženjersku akademiju, a sada i u Medicinski institut. Dva pomenuta ogranka i Nacionalni istraživački savet čine najuglednije u svetu učeno društvo – Nacionalnu akademiju nauka SAD. Drugi put potvrđeno joj je počasno mesto u društvu više od 300 nobelovaca, koliko ih je u njenom sastavu.

Gordana Vunjak-Novaković je profesor biomedicinskog inženjerstva i medicinskih nauka na čuvenom Univerzitetu Kolumbija u Njujorku.

„Vest me je oduševila, to je izuzetno velika čast. Moja laboratorija vredno radi na osmišljavanju novih tehnologija za obnavljanje kostiju, srca i pluća i ispitivanje lekova na ljudskom tkivu”, naglašava profesor dr Gordana Vunjak-Novaković. „Upravo ulazimo u epohu personalizovane medicine, što je najuzbudljivije vreme za jednog biomedicinskog inženjera. Vrlo smo zadovoljni zbog napretka koji činimo na ovim poljima. Naše istraživanje predstavlja vrlo uzbudljivu saradnju između biologije i inženjerstva.”

Gordana je na Tehnološkom fakultetu u Beogradu stekla vrhunsko obrazovanje i naučila da istražuje. Kao stipendista Fulbrajtove fondacije stigla je u Boston na slavni Masačusetski institut za tehnologiju (MIT). Imala je sreće da sretne najpoznatijeg i najviše citiranog bioinženjera našeg vremena, profesora Roberta Langera, koji joj je otkrio novu oblast – inženjerstvo tkiva. Članica je brojnih najuglednijih naučnih društava i akademija u svetu, uključujući SANU. Ima 70 patenata, priznatih i prijavljenih.

„Izbor u inženjersko odeljenje Američke akademiju nauka doživljavam kao ogromnu čast. Zaista sam srećna što sam prva Srpkinja i istovremeno prva žena na Univerzitetu Kolumbija koja je dobila to profesionalno priznanje. Naravno, to je priznanje profesiji kojom se bavim, fakultetu na kome radim i zemlji iz koje potičem.“, rekla je dr Gordana Vunjak-Novaković.

Izvor: Politika

Intensify mobilno/internet rešenje koje pomaže jačanju prodaje i marketing procesa u industriji kulture i zabave

Odeljak: Vesti- 20. Nov 2014

Intens Net je kćerka firma osnovana od strane Intens d.o.o. sa misijom da se pozicionira kao lider u pružanju “gamification loyalty” rešenja u industriji kulture i zabave.

Intensify je mobilno/internet rešenje, razvijeno tokom 2014. godine,  koje pomaže jačanju prodaje i marketing procesa u industriji kulture i zabave, koristeći tehnike “gamification” marketinga u sprezi sa društvenim mrežama i savremenom statistikom ponašanja korisnika. Razvoj projekta podržao je Fond za inovacionu delatnost Srbije u okviru Programa ranog razvoja iznosom od 80.000 evra.

Kompanija Intens Net je prethodno razvila softvesko rešenje za organizaciju događaja i prodaju ulaznica “Bilet”. Po osnivanju Intens Net-a, u skladu sa novom organizacijom, Intens Net je preuzeo dalji razvoj ovog programa. Njihovi klijenti su bioskopi, pozorišta, tiketing agencije, kulturni centri itd.

Intens net je postavio sebi novi cilj da razviju rešenje koje će omogućiti njihovim klijentima da povećaju vidljivost i prodaju, uvođenjem novih, efikasnijih kanala komunikacije, korišćenjem personalizovanih poruka – notifikacija i interakcijom sa društvenim mrežama, Facebook, Twitter, Google+.

Pre nego što su počeli sa razvojem projekta, istraživali su tržište, tražeći gotovo savremeno lojalti rešenje koje bi funcionalno potpuno zadovoljilo  potrebe bioskopa  i industrije zabave uopšte. Po analizi tržišta, pošto su uočili potrebe ali ne i adekvatno, specijalizovano rešenje, odlučili su da razviju jedan novi koncept koji integriše prethodno navedelu listu funkcionalnosti.

Zadatak Intensify je da privlači nove i zadrži postojeće korisnike, da ih nagrađuje, prati statistiku njihovog ponašanja i izgradi bazu lojalnih posetilaca. Glavni motiv za posetioce  pri korišćenju Intensify rešenja je da budu informisani o značajnim događajima, grade svoj profil i dobijaju vrednost primanjem poklona, specijalnih ponuda, popusta, nagradnih igara, putem socijalizacije.

Osnova leži u njegovoj različitosti u odnosu na druga rešenja, načinu na koji su u jednom programu integrisane funkcionalnost savremenog lojalti programa i funkcionalnost efikasnog rešenja za marketinške promotivne aktivnosti. Administratorska konzola je jednostavan, a efikasan alat za menadžere marketinga. Statistički modul omogućava marketingu da prati i meri rezultate sopstvenih aktivnosti u realnom vremenu.

Proizvod je kompletno razvijen i interno testiran. Nedavno su potpisali ugovor sa jednom domaćom kompanijom koja poseduje sinepleks bioskope. Očekuju početak korišćenja programa u realnim uslovima u najskorije vreme. Intensify je prezentovan kompanijama iz više zemalja, kao što su Velika Britanija, Francuska, Nemačka, Belgija, Japan i dobili veoma pozitivne komentare.

“Budući razvoj planiramo na osnovu povratnih informacija koje smo dobili od stručnjaka kompanija kojima je proizvod do sada predstavljen. Na osnovu pokazanog interesa, Intensify se uz određene adaptacije može efikasno koristiti i u drugim delatnostima, osim ove za koju je izvorno namenjen, Naš cilj je da razvijemo specijalizovana rešenja koja će potpuno zadovoliti njihove potrebe.”, rekla je Svejtlana Azarić, zamenik direktora Intens Net-a.

Studenti FEFA posetili Fond, Novembar 2014.

Odeljak: Foto galerija- 10. Nov 2014

COPRIX Media dobitnik nagrade “Srebrna tabla” na 45. Međunarodnom sajmu opreme i sredstava za savremenu nastavu

Odeljak: Vesti- 10. Nov 2014

COPRIX Media je dobitnik nagrade „Srebrna tabla“ za Interaktivnu matematiku i Interaktivni bukvar, u grupi učila na 45. Međunarodnom sajmu opreme i sredstava za savremenu nastavu. Međunarodni sajam opreme i sredstava za savremenu nastavu „Učila“, jedan je od najstarijih specijalizovanih priredbi Beogradskog sajma.

Kao jedini specijalizovani sajam namenjen opremanju obrazovnih ustanova od predškolskih do institucija visokog obrazovanja u našoj zemlji, Sajam „Učila“ predstavlja mesto na kome se posetioci – donosioci odluka, direktori škola, profesori, nastavnici i vaspitači, predstavnici nadležnih ministarstava i državne uprave upoznaju sa najnovijom ponudom eksponata iz različitih robnih grupa.

CORPIX Media je jedina kompanija koja je dobila nagradu u grupi “Učila” i ovo predstavlja veliki uspeh za kompaniju COPRIX Media.

O najuspešnijim izlagačima na ovogodišnjem sajmu, odlučivao je stručni žiri: prof. dr Zoran Miljković, predsednik žirija, Mirjana Bogdanović i Vera Večanski.

Ivanka Milenković (Ekofungi) dobitnica priznanja “Cvet uspeha Žene Zmaj”

Odeljak: Vesti- 10. Nov 2014

Udruženje poslovnih žena Srbije organizovalo je osmu godinu za redom dodelu prestižnih nagrada „Cvet uspeha za ženu zmaja”, sa ciljem da oda priznanje najuspešnijim preduzetnicama u Srbiji.

Specijalno priznanje za inovativnost za 2014. godinu ponela je Ivanka Milenković, osnivač  i direktor kompanije EKOFUNGI.

Kompanija EKOFUNGI je uspešno okončala projekat koji je finansiran u drugom ciklusu Programa ranog razvoja  i na putu je da takav rezultat ponovi i kao korisnik četvrtog ciklusa istog programa. Inovatiovnost koju je Program ranog razvoja prepoznao i podržao, doprinela je da EKOGFUNGI zauzima specifično i sve značajnije mesto u svojoj branši, ne samo u zemlji već i u svetu.  Zahvaljujući realizovanim projektima, inovativnom pristupu i novim rešenjima ovo preduzeće je primer da i u ne lakim okolnostima, rast zasnovan na stalnim inovacijama i unapređenju procesa može biti evidentan.

Slogan ovogodišnje manifestacije bio je „SAN, IDEJA, CILJ“. Projekat su i ove godine podržali Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju – GIZ i Centar za privatna internacionalna preduzeća iz Vašingtona- CIPE, sponzori i tradicionalno, članice UPŽ Srbije. Institucionalnu podršku projektu su dali Ministarstvo privrede Vlade Republike Srbije, Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i European SME Week.

Studenti Fakulteta za ekonomiju, finansije i administraciju (FEFA) posetili Fond za inovacionu delatnost

Odeljak: Vesti- 06. Nov 2014

Beograd, 5.11.2014. – Fond za inovacionu delatnost organizovao je predavanje za 40 studenata Fakultet za ekonomiju, finansije i administraciju (FEFA), na temu inovativnog preduzetništva u Srbiji. Studenti su kroz prezentaciju predstavnika Fonda imali priliku da se upoznaju sa aktivnostima i dosadašnjim rezultatima Fonda, postignutim u okviru Projekta podrške inovacijama u Srbiji.

U okviru predavanja, studetima su se predstavile i dve kompanije, dobitnice finansiranja Fonda, predstavivši svoje projekte i uspeh koji su postigle zahvaljujući Programima finansiranja Fonda za inovacionu delatnost. Predstavici kompanija mBrainTrain i Eipix entertainment su sa studentima podelili i svoje iskustvo u osnivanju kompanije, kako započeti posao u Srbiji i sa kojim izazovima se svakodnevno susreću.